Dapoi u principiu di quest'annu, i tariffi di fretu in u container internaziunalemercatuanu cuntinuatu à cresce, ciò chì hà avutu un impattu enorme nantu à a logistica internaziunale, u trasportu ècummerciu.
À a fine d'aostu, l'indice di u trasportu di container d'esportazione di a Cina hà righjuntu 3.079 punti, un aumentu di 240,1% rispetto à u listessu periodu in u 2020, è più di u doppiu di u massimu storicu di 1.336 punti prima di l'attuale ciclu di aumentu.
Questa seria d'aumenti di prezzi implica una gamma più larga. Prima di u 2020, l'aumentu di a tarifa di fretu in u mercatu di i container era principalmente cuncintratu in certi percorsi è certi periodi di tempu, ma sta seria hè generalmente aumentata. I tassi di fretu di e principali rotte cum'è a rotta europea, a rotta americana, a rotta Giappone-Corea di u Sud, a rotta Sud-Est asiatica è a rotta mediterranea sò aumentati rispettivamente di 410,5% paragunatu à a fine di u 2019. %, 198,2%, 39,1%, 89,7% è 396,7%.
Aumenti di a tarifa di trasportu "mai vista prima"
In quantu à u boom di u mercatu internaziunale di u trasportu di container, Jia Dashan, vicepresidente di l'Istitutu di Ricerca di u Trasportu Acquaticu di u Ministeru di i Trasporti, chì hè statu impegnatu in a ricerca industriale per parechji anni, hà ancu lamentatu "iniziu".
Jia Dashan hà dettu chì da u puntu di vista di a dumanda, l'ecunumia mundiale hà cuntinuatu à ricuperà dapoi u principiu di quest'annu, è u cummerciu internaziunale hà ripresu rapidamente a crescita. In paragone cù u listessu periodu in u 2019, a dumanda di trasportu di container hè aumentata di circa u 6%. A situazione in Cina hè megliu. À partesi da ghjugnu 2020, l'esportazioni di prudutti manifatturieri è di cummerciu esteru anu ottenutu una crescita cuntinua.
Da u puntu di vista di l'offerta, l'efficienza operativa di e navi affettate da l'epidemia hè diminuita significativamente. I paesi anu aumentatu a prevenzione è u cuntrollu di l'epidemie impurtate in i porti, anu prulungatu u tempu di ormeghju di e navi in i porti è anu riduttu l'efficienza di u fatturatu di a catena di furnitura di container. U tempu mediu di fermata di e navi in u portu hè aumentatu di circa 2 ghjorni, è e navi in i porti nordamericani sò state in u portu per più di 8 ghjorni. U calu di u fatturatu hà rottu l'equilibriu uriginale. In paragone cù a situazione induve l'equilibriu basicu di l'offerta è a dumanda in u 2019 era ligeramente surplus, ci hè una scarsità difurnimentudi circa u 10%.
A scarsità cuntinua di equipaghji hà ancu aumentatu a scarsità. A situazione epidemica cumplicata in i principali paesi di navigazione cum'è e Filippine è l'India, accumpagnata da i trasferimenti di l'equipaggiu è l'isolamentu, hà purtatu à un aumentu cuntinuu di i costi di l'equipaggiu in u mercatu marittimu.
Disturbata da i fattori sopra menzionati, a relazione nurmale trà l'offerta è a dumanda di u mercatu s'hè rapidamente invertita, è i tassi di fretu di i container anu cuntinuatu à cresce bruscamente.
E statistiche di u Cunsigliu di Cummerciu è Sviluppu di e Nazioni Unite, di e Duane è di i porti cinesi mostranu chì da prima di u scoppiu di l'epidemia à lugliu di questu annu, più di l'80% di u vulume di u cummerciu mundiale hè statu realizatu per via marittima, mentre chì a proporzione di l'impurtazioni è l'espurtazioni di u cummerciu esteru di a Cina per via marittima era da l'epidemia. U 94,3% precedente hè aumentatu à l'attuale 94,8%.
"Sicondu a ricerca pertinente, in u cummerciu di merci d'impurtazione è d'esportazione di a Cina, a proporzione di merci chì i diritti di spedizione sò cuntrullati da imprese naziunali rapprisenta menu di u 30%. Sta parte di l'imprese serà direttamente affettata da e fluttuazioni di i prezzi, mentre chì a maiò parte di l'altre imprese ùn sò teoricamente micca affettate da e fluttuazioni di i prezzi di u trasportu di merci." Jia Dashan hà analizatu. In altre parole, l'aumentu di i costi causatu da l'aumentu di i tassi di trasportu di merci serà prima trasmessu direttamente à i cumpratori stranieri, è l'impattu direttu nantu à l'imprese cinesi hè relativamente chjucu.
Tuttavia, cum'è un costu impurtante di e merchenzie, l'aumentu di i tassi di fretu avarà inevitabilmente un impattu enorme nantu à l'imprese cinesi, chì si riflette principalmente in u calu di i servizii di trasportu. A causa di a diminuzione di u ritmu di i voli è di u spaziu strettu, a circulazione cummerciale di l'imprese di trasfurmazione di l'esportazione di a Cina ùn hè micca fluida. Ancu s'è l'ordini sò prudutti cù successu, a consegna serà affettata da u cattivu trasportu, chì affetterà l'esecuzione di l'ordini è l'accordi di pruduzzione di l'impresa.
«E piccule è medie imprese saranu più affettate.» Jia Dashan crede chì per via di a mancanza di garanzie cuntrattuali à longu andà, e piccule è medie imprese cercanu principalmente servizii di trasportu in u mercatu spot. Sottumessu à e garanzie di putere di negoziazione è di capacità, si trovanu di fronte à l'attuale aumentu di i tariffi di fretu. U dilema di «una scatula hè difficiule da truvà, è una cabina hè difficiule da truvà». Inoltre, i dipartimenti di l'urganizazione di u portu terrestre è di u trasportu internu aghjunghjenu ancu costi supplementari di demurrage è di almacenamentu di carichi per via di l'aumentu di i tariffi di fretu è di a diminuzione di a puntualità di i voli.
L'aumentu di a capacità hè difficiule da curà
Sicondu i dati di l'istituzioni di ricerca di u mercatu marittimu, a capacità mundiale inattiva di e navi portacontainer hè cascata à menu di l'1%. À parte e navi chì devenu esse riparate, quasi tutta a capacità hè stata messa in u mercatu. Parechji armatori anu cuminciatu à aumentà a scala di l'ordine di capacità, ma a longa distanza ùn pò micca suddisfà a sete vicina. I spedizionieri segnalanu sempre chì a capacità hè sempre stretta è hè difficiule di truvà una cabina.
Zhu Pengzhou, un membru di a Borsa di Spedizioni di Shanghai, hà dettu chì a catena di furnimentu hè chjamata catena perchè u limite superiore di a capacità di tutta a catena hè generalmente affettatu da l'effettu di tavula corta. Per esempiu, l'efficienza ridotta di u terminal, a scarsità di camionisti è a velocità insufficiente di scaricamentu è di ritornu di i container in e fabbriche saranu tutti vincoli. E cumpagnie di linea chì aumentanu solu a capacità di spedizione di e navi ùn ponu micca migliurà a capacità generale di a catena logistica.
Jia Dashan hè assai d'accordu. In termini di dumanda, paragunatu à u listessu periodu in u 2019, a dumanda di trasportu di container hè aumentata di circa 6%. In termini di capacità, a capacità hè aumentata di circa 7,5% durante u listessu periodu. Si pò vede chì a discrepanza trà l'offerta è a dumanda ùn hè micca dovuta à una capacità insufficiente. L'aumentu squilibratu di a dumanda di merci causatu da l'epidemia, a scarsa raccolta è distribuzione, a congestione portuaria è u calu di l'efficienza di l'operazione di e navi sò e ragioni principali.
Per via di questu, l'attuali armatori sò sempre assai prudenti in quantu à l'investimenti in a custruzzione navale. À l'agostu 2021, a proporzione di a capacità di cumanda in a flotta esistente aumenterà à 21,3%, chì hè assai più bassa chè u livellu di 60% à l'ultimu piccu di spedizione in u 2007. Ancu s'è ste navi sò messe in serviziu prima di u 2024, cù un tassu mediu di crescita annuale di u 3% è un tassu mediu annuale di smantellamentu di u 3%, a relazione trà capacità è vulume resterà basicamente invariata, è u mercatu continuerà à mantene un livellu elevatu di tassi di fretu.
Quandu si allevierà a "difficultà di truvà una cabina"
L'aumentu di a tarifa di fretu ùn hè micca solu sfavurevule per e cumpagnie cummerciale, ma purterà ancu enormi risichi è incertezze per e cumpagnie di navigazione à longu andà.
U gigante di u trasportu marittimu internaziunale CMA CGM hà dettu chjaramente chì da settembre di questu annu à ferraghju 2022, cesserà di cresce i tariffi di fretu in u mercatu spot. Hapag-Lloyd hà ancu dichjaratu ch'ella hà pigliatu misure per congelà l'aumentu di i tariffi di fretu.
«Si prevede chì a fine di u 2021 inaugurerà u puntu d'inflessione di u piccu di a tarifa di fretu in u mercatu, è a tarifa di fretu entrerà gradualmente in u spaziu di richiamata. Benintesa, l'impattu di l'incertezza di l'emergenze ùn pò esse esclusu.» Zhang Yongfeng, consulente principale di u Centru di Ricerca di Spedizioni Internaziunali di Shanghai è direttore di l'Istitutu di Spedizioni Internaziunali Express.
«Ancu s'è a relazione trà l'offerta è a dumanda hè cumpletamente restaurata à u livellu di u 2019, per via di l'aumentu di u costu di diversi fattori, hè difficiule per a tarifa di fretu di vultà à u livellu di u 2016 à u 2019», hà dettu Jia Dashan.
Cunsiderendu l'alti tassi di fretu attuali, sempre più pruprietarii di carichi sò propensi à firmà accordi à longu andà per bluccà i tassi di fretu, è a pruporzione di accordi à longu andà in u mercatu hè in crescita graduale.
I dipartimenti guvernamentali stanu ancu travagliendu assai attivamente. Hè capitu chì u Ministeru di i Trasporti, u Ministeru di u Cummerciu è altri dipartimenti pertinenti anu messu in opera pulitiche di prumuzione attiva in parechji aspetti cum'è l'espansione di a pruduzzione di container, a guida di e cumpagnie di linea per allargà a capacità è u miglioramentu di l'efficienza di i servizii logistichi per assicurà a stabilità di a catena di furnimentu di a catena industriale internaziunale.
Data di publicazione: 21 d'ottobre di u 2021