A gomma naturale pò resiste à i mezi cumpresi l'acqua dolce, l'acqua salata, l'aria, u gasu inerte, l'alcali è e soluzioni saline; tuttavia, l'oliu minerale è i solventi non polari a danneggeranu. Si comporta eccezziunalmente bè à basse temperature è hà una temperatura d'usu à longu andà di micca più di 90 °C. Hè funzionale à -60 °C. Aduprate l'esempiu sopra.
I cumposti di petroliu, cumpresi l'oliu combustibile, l'oliu lubrificante è u petroliu, sò accettabili per a gomma nitrilica. L'intervallu di temperatura per l'usu à longu andà hè 120 °C, 150 °C in oliu caldu è da -10 °C à -20 °C à basse temperature.
L'acqua di mare, l'acidi debuli, l'alcali debuli, e soluzioni saline, l'eccellente resistenza à l'invecchiamento à l'ossigenu è à l'ozonu, a resistenza à l'oliu inferiore à a gomma nitrilica ma megliu cà altre gomme generali, temperature d'usu à longu andà inferiori à 90 °C, temperature massime d'usu micca superiori à 130 °C è basse temperature trà -30 è 50 °C sò tutti adatti per a gomma cloroprene.
A gomma fluorata venein una varietà di forme, chì anu tutte una bona resistenza à l'acidu, à l'ossidazione, à l'oliu è à i solventi. A temperatura d'usu à longu andà hè inferiore à 200 ° C, è pò esse adupratu cù praticamente tutti i mezi acidi è ancu cù certi olii è solventi.
A lamina di gomma hè aduprata soprattuttu cum'è guarnizione di flangia per e tubazioni o spessu per i tombi è i fori di manu demoliti, è a pressione ùn hè micca superiore à 1,568 MPa. E guarnizioni di gomma sò e più morbide è e migliori per l'incollaggio trà tutti i tipi di guarnizioni, è ponu pruduce un effettu di sigillatura cù solu una piccula forza di pre-serraggio. Per via di u so spessore o di a so scarsa durezza, a guarnizione hè dunque facilmente spremuta quandu hè sottu pressione interna.
I fogli di gomma sò impiegati in solventi organici cum'è u benzene, u chetone, l'etere, ecc. chì puderanu causà a rottura di a sigillatura per via di u gonfiore, a crescita di pesu, l'ammorbidimentu è l'appiccicosità. In generale, ùn ponu esse aduprati se u livellu di gonfiore hè più grande di 30%.
I cuscinetti di gomma sò preferibili in situazioni di vacuum è di bassa pressione (in particulare sottu à 0,6 MPa). A sustanza di gomma hè densa è permeabile à l'aria in una certa misura. Per i contenitori di vacuum, per esempiu, a gomma fluorurata funziona megliu cum'è guarnizione di tenuta postu chì u livellu di vacuum pò ghjunghje sin'à 1,310-7 Pa. U cuscinettu di gomma deve esse cottu è pompatu prima di l'usu in a gamma di vacuum da 10-1 à 10-7 Pa.
Ancu s'è a gomma è diversi riempitivi sò stati aghjunti à u materiale di a guarnizione, u prublema principale hè chì ùn pò ancu sigillà cumpletamente i picculi pori chì sò quì, è ci hè un picculu gradu di penetrazione ancu s'è u prezzu hè menu di l'altri guarnizioni è hè simplice da aduprà. Dunque, ancu s'è a pressione è a temperatura ùn sò micca eccessive, ùn pò micca esse adupratu in mezi altamente contaminanti. A causa di a carbonizazione di a gomma è di i riempitivi quandu sò aduprati in qualchì mezu d'oliu à alta temperatura, di solitu versu a fine di l'usu, a resistenza hè diminuita, u materiale diventa scioltu, è a penetrazione si verifica à l'interfaccia è in l'internu di a guarnizione, purtendu à coking è fume. Inoltre, à alte temperature, u fogliu di gomma d'amianto aderisce facilmente à a superficia di sigillatura di a flangia, ciò chì complica u prucessu di sustituzione di a guarnizione.
A ritenzione di forza di u materiale di a guarnizione determina a pressione di a guarnizione in diversi mezi in cundizioni riscaldate. I materiali chì cuntenenu fibre d'amianto cuntenenu sia acqua di cristallizazione sia acqua d'adsorbimentu. Sopra i 500 °C, l'acqua di cristallizazione cumencia à precipità, è a forza hè più bassa. À 110 °C, dui terzi di l'acqua adsorbita trà e fibre hè precipitata, è a resistenza à a trazione di a fibra hè diminuita di circa u 10%. À 368 °C, tutta l'acqua adsorbita hè precipitata, è a resistenza à a trazione di a fibra hè diminuita di circa u 20%.
A resistenza di a lastra di gomma d'amianto hè ancu influenzata significativamente da u mediu. Per esempiu, a resistenza à a trazione trasversale di a lastra di gomma d'amianto resistente à l'oliu n. 400 varieghja trà l'oliu lubrificante per l'aviazione è u carburante per l'aviazione di 80%, ciò hè duvutu à u fattu chì u gonfiore di a gomma in a lastra da a benzina per l'aviazione hè più severu chè quellu di l'oliu lubrificante per l'aeromobili. À a luce di e cunsiderazioni sopra menzionate, i intervalli di temperatura è pressione di funziunamentu sicuru per a lastra di gomma d'amianto domestica XB450 sò da 250 °C à 300 °C è 3,5 MPa; a temperatura massima per a lastra di gomma d'amianto resistente à l'oliu n. 400 hè di 350 °C.
L'ioni di cloruru è di zolfu sò prisenti in a foglia di gomma d'amianto. E flange metalliche ponu custruisce rapidamente una batteria di currusione dopu avè assorbitu l'acqua. In particulare, a foglia di gomma d'amianto resistente à l'oliu hà un cuntenutu di zolfu chì hè parechje volte più altu ch'è a foglia di gomma d'amianto regulare, rendendula inadatta per l'usu in mezzi non oleosi. In i mezzi oleosi è solventi, a guarnizione si gonfierà, ma finu à un certu puntu, ùn hà essenzialmente alcun impattu nantu à a capacità di sigillatura. Per esempiu, una prova d'immersione di 24 ore in carburante per l'aviazione à temperatura ambiente hè realizata nantu à a foglia di gomma d'amianto resistente à l'oliu n. 400, è hè ubligatoriu chì l'aumentu di pesu causatu da l'assorbimentu d'oliu ùn deve esse più grande di u 15%.
Data di publicazione: 20 d'aprile di u 2023